neděle 14. srpna 2011

Recenze - The West

The West je hra, která je výtvorem německé společnosti Innogames, která vytváří a vydává  prohlížečové hry jako například Grepolis a Dovoké kmeny. Tato hra byla zvolena prohlížečovou hrou roku 2009. Tato hra je také stále aktuální a několikrát ročně jsou vydány nové aktualizace pro vylepšení hratelnosti. Velikou výhodou je to, že na fórech hry, nehledě na jazyky, můžou hráči předkládat svoje návrhy jak hru obohatit a zlepšit a pokud to bude odhlasováno, tak to admini pošlou do Innogames a ti to po jejich zvážení, zda se to hodí nebo ne, přidají do hry.

Princip hry
V této hře jde o to, aby každý hráč měl svoji postavu, se kterou se pomalu dostává na vrchol žebříčku a přitom soupeřil s ostatními hráči. Jakým způsobem se o to snaží, nebo zda-li hraje jen pro zábavu a žebříček je mu lhostejný, to už je jeho věc. Každý jedinec má volnou ruku v tom, jakým způsobem vede svoji postavu, to je dáno mnoha schopnostmi, které si vylepšuje podle potřeby. Dále se také může obléci podle toho co se mu hodí a dělat díky tomu různé práce, nebo úkoly a také souboje s ostatními hráči.

Možnosti hraní
Jak jsem se již zmínil, možností je relativně mnoho, když vemu v potaz, že je to hra prohlížečová. Vytvoříte si postavu, pošlete ji někam do práce, získáte tam zkušenosti a peníze a pokud budete mít zkušeností dostatek, postoupíte v úrovni. Dostanete body, které si rozdělíte do schopností a to do čtyř atributů jako síla, nebo zručnost a také do dvaceti dovedností, jako například síla úderu, plavání. Díky těmto schopnostem budete mít možnost plnit různé práce, kterých je na výběr celých 92(číslo se aktualizacemi mění). Za každou práci získáte různé počty zkušeností, peněz a máte určitou šanci dostat i nějaký předmět, jako čepici, dále produkt, třeba udici a také mám šanci přijít k úhoně, například se říznu při řezání dřeva. Hra má mnoho úkolů a to jak veřejných, tak tajných. Po jejich splnění můžete dostat různou odměnu, od věcí, po peníze a zkušenost. Úkoly se dostávají v salónu, kde jsou 4 základní NPC postavy a jedna postava podle toho jaký charakter hrajete. Charaktery jsou celkem 4 a otevírají se na úrovni 10 a jsou to dobrodruh, stavitel, voják, duelant a každá z nich má čtyři avatary jak můžské, tak ženské (aktualizace to změní). Každý charakter má svoje speciální výhody a svoji řadu úkolů.

Infrastruktura a vše kolem

Zmínil jsem se již o budově salón, ale pořád nevíme nic víc. V této hře jsou stavěna města a to staviteli, neboli dělníky. V každém městě je řada budov jako již zmíněný salón, dále to je hotel, banka, radnice, obchod, krejčí, zbrojíř, kostel, pošta, funebrák, šerif, trh a obydlí pro hráče. Každý hráč, který je členem města má výhodu v tom, že má slevu v obchodě, má možnost provádět duely s ostatnímy hráči, slevu v bance a zdarma hotel, kde si mohu doplnit energii potřebnou pro pracování a souboje. V obchodech je spousta zboží a to jezdecká zvířata, zbraně, náhrdelníky, oblečení, čepice a podobně. Ve městě je také fórum na lepší komunikaci a po příchodu do města se také zpřístupní chat v dolní části obrazovky.

Hráči mají také možnost provádět souboje o pevnosti, které jsou roztroušeny po mapě. Je to taková větší bitva pro větší počty hráčů, narozdíl od duelu jeden na jednoho. Jsou dvě družstva a to útočníci a obránci. Brání většinou zakládající město a jeho spojenci, zatímco útočí kdokoliv, kdo by se rád zmocnil této pevnosti. Ale i když budou vypomáhat spojenci, tak pevnost získá jen ten kdo bitvu vyhlásil, popř. zůstane obránci, kdo ji vlastnil.

Boje o pevnost jsou dobrou věcí na odreagování od každodenních duelů. Ale duely jsou jedna z hlavních složek hry, hráči napadají hráče, po vítěžství je připraví o peníze, dostanou za to zkušenost a přidají městu jeden bod za výhru a samozřejmě, posunou sami sebe v žebříčku nejlepších hráčů. K duelům je potřeba duelová zbraň, jiná než ta používaná na pevnosti, tam jsou využity pušky a na duelech jsou buďto pistole, nebo různé zbraně na blízku, jako mačeta, bič, sekera a podobně. Také si hráči sami určují na jaké místo budou střílet a jak budou uhýbat.

Pokud se někdo rozhodne si hru trochu zrychlit, může si koupit nugety, za které poté ve hře získá mnoho výhod a to jak zrychlení pohybu po mapě, tak šance koupit produkty z prací. Obnovit energii okamžitě, dostávat větší příjem a podobně. Je toho mnoho na výběr.
Hra je zdarma a k nalezení na www.the-west.cz.