středa 17. srpna 2011

Recenze - Bulletstorm

Tvůrci Gears of War a Painkillera vytvořili vcelku akční hru, ve které se vyřádí kde kdo. Tuto hru vytvořili týpci v Epic Games a my se koukneme, jak to dopadlo.

Jeden z mála výhledů
 Hurá na ně, ať to stojí, co to stojí
Dostáváte se zde do kůže nájemného žoldáka, který pracuje pro jistého generála. Celou dobu si myslí, že zabíjí zločince a podobné vyvrhely, ale časem zjistí, že tomu tak není a celou dobu zabíjeli civilisty, kteří měli nějaké informace proti generálovi. Jak to zjistí, tak se v něm pohne svědomí a vykoná sebevražedný útok na loď generála.  Celá tahle akce skončí tím, že se zřítíte na blízkou planetu. Je zde vcelku velké město, něco ve stylu Las Vegas, až na mutanty pobíhající všude kolem. Ihned víte, že musíte co nejrychleji z této planety pryč.

Hra obsahuje vcelku slušné množství dialogů, které nám zde naznačuje přítomnost velkého příběhu, autoři se snažili také dát hrdinům v určitých momentech vtipné hlášky a komentáře, které by měli nadlehčovat danou situaci. Celou dobu cestujete v doprovodu jednoho, nebo dvou „kamarádů“, kteří vám budou všemožně pomáhat. Nejsou nijak nadaní ani v boji, ani jinak, ale nepřekáží vám, naštěstí.

Ale příběh zde není hlavním lákadlem, proč tuto hru hrát. Vcelku velká část hry je hlavně o tom, jak a koho zabít. Ve hře se nachází osm zbraní, vy můžete nosit celkem tři z nich a také máte elektrický bič, který funguje velmi dobře na přitahování všemožných předmětů, včetně nepřátel. Je zde také spousta „skillshotů“, za které dostáváte body a za ty si poté koupíte potřebnou munici a vylepšení zbraní. Za zabití nepřítele máte pár bodů, vystřílíte hodně munice a nakonec nic z toho, ale pokud ho zabijete nějak nápaditěji, nakopnutím na kaktus a podobně, dostanete mnohem více bodů. Zabití je zde stovka a více, různé „krmení“ masožravé květiny, nakopnutí na hroty, zabití v letu a mnoho dalších. Velmi hodně zde budete využívat svou nohu, při častém nakopávání nepřátel. Těchto různých komb je ve hře celá řada, ale určitě by neškodilo, kdyby byly více při ruce, případně jich bylo možná ještě více. Po určité době vám totiž bude připadat, že děláte pořád to samé.

U přehrady
Naše výbavička
Zbraňový arzenál má také svoje vymoženosti. Například puška má možnost ovládání kulky v letu, granátomet má možnost také ovládat kouli, kterou vystřelí a nechat ji bouchnout v přesný moment, kdy je to potřeba. Každičká zbraň má něco do sebe a je vhodná pro jiné situace. Každá zbraň má dva módy střelby, ten obyčejný a také pak jeden speciální. Do klasického náboje naleznete všude možně, ať už z nepřátel, nebo v bednách. Ale ty druhé náboje musíte nakupovat. Ale nezoufejte, zbraně mají tak silný účinek, že to za to opravdu stojí.

Všechny úrovně jsou rovné jak pravítko, hra vás nikde nenechá uhnout z cesty, kochat se okolím, nakouknout někam, kam nemáte, prostě furt jdete dál a dál ke svému cíli. Každopádně okolí, ve kterém se pohybujete je velmi dobře provedené. Chvilkama dostanete před sebe výhled na okolí města, nebo divočiny, a opravdu je na co koukat, škoda jen, že vás hra nikam nepustí, ale není důvod, zde není moc co jiného na práci, než zabíjení. Až na roje světlušek, hledání lahví chlastu, nebo rozbíjení robotů.

Jó, rozbijem na co přijdem
Boj je jedna vě, ale to nestačí
Aby vám hraní nepřišlo stále na stejné brdo, tak potkáte chvilkama různé události, jako bosse, nebo různé oživení akce. Například let ve vrtulníku, nebo jízda na vlaku pronásledovaného utrženým důlním rypadlem a podobně.

Hra pracuje na Unreal enginu, takže kdo hrál Gears of War, tak ví jak hra bude +/- vypadat. Případně příznivci Unreal Tournamentu a podobných her. Bylo vylepšeno kde co všechno a již je podporováno DX 11, takže zde je na co se dívat.

Ozvučení hry je solidní, hudba dobrá. Dabing postav se povedl a některé jejich komentáře jsou velmi povedené.

Verdikt: V této hře si užijete opravdu hodně akce a zabíjení nepřátel. Jedna z nejlepších her na odreagování po příchodu z práce. Grafika je slušná, příběh také. Pár dnů vám to určitě vydrží a stojí to za to. Možná některé z vás omrzí to ničení nepřátel, ale s tím už holt nic neuděláme.

(+)Hodně akce

(+)Prostředí, grafika
(+)Různá komba