úterý 16. srpna 2011

Recenze - Two Worlds 2

Topware Interactive přišlo již s druhým dílem RPG hry s názvem Two Worlds II. Její konkurence je veliká, dokáže se tato hra hrdě postavit mezi elitu? Na to se podíváme v recenzi…

Klasický pokec

Tak, kde jsme to skončili.
Příběh začíná hned po několika letech po dění z prvního dílu.  Hlavní hrdina se svou sestrou jsou věznění zrádcem Gandahorem, ale naštěstí a také velmi neočekávaně dostanou pomoc ze strany skřetů. Hlavní hrdina se tak dostane na svobodu a byl mu zadán úkol, aby zkontaktoval vzbouřence.  Příběh je vcelku dlouhý, vleče se kde jakou cestou. Dostane se vám i pár možností vybrat si jak situace vyřešíte, zda pomůžete tomu nebo někomu jinému. Příběh doplňují vedlejší úkoly, kterých je zde dostatek. Je zde pár cechů, které hledají pomoc od udatných lidí, kteří hledají dobrodružství a jsou ochotni dávat všelijaké odměny. Různé knihy, které se zaměřují na historii, nebo současnost, či popis něčeho vám také krásně doplňují pozadí hry.

Hra na nástroje
Hurá na ně
Máte možnost si vybrat z tří hlavních zaměření. Zda budete klasický válečník, lučištník nebo kouzelník. Válečník zní vcelku jednoduše, nacpat na něj trochu plechu, nějaký klacek do ruky a hurá na ně. Ale opak bude pravdou. Bojový systém byl navržen trošku napínavěji než u jiných her. Pokud budete bojovat hlava nehlava, skončíte své dobrodružství velmi brzy. Pro dobré ovládnutí soubojů je nutno se naučit využívat různé výpady, blokování a speciální útoky a v neposlední řadě je nutno sledovat protivníka a přizpůsobit se jemu. Jako lučištník dostanete do ruky různé luky a hromady různých šípů, nemluvě o lehčí zbroji než u válečníka.  Soubojový systém pro lučištníka má také svoje pro a proti, není vždy lehké ovládat hromady různých dovedností jako na příklad vystřelení dvou šípů naráz a podobně. Nemluvě o tom, že na blízku lučištník není to pravé ořechové. Pokud se jedná o kouzelníka, tak u něj je to nejspíše nejsložitější. Je zde vytvořen systém kouzlení pomocí karet. To znamená, že pokud chcete dělat něco jiného než mlátit hlava, nehlava kouzelným klackem veškeré monstra, musíte si sehnat různé karty s elementy a také karty s účinky. Je zde také udělána velmi rozsáhlá škála kouzel. Například využití kouzla „jed“ jako útok udělá akorát to, že vytvoří jed na protivníkovy. Pokud jed využijete jako vyvolávací kouzlo, uděláte pavouka a podobně.

Pokud nechcete, aby vás kdejaký pavouk nesežral k večeři, musíte si svou postavu rozvíjet, jelikož, jako v každé hře, na začátku jste totální nula. Je zde vytvořeno vcelku velké množství dovedností, které se učíte pomocí knih, které se dají všemožně najít nebo zakoupit. Pro kouzelníky různé ovládání elementů, pro lučištníky rychlost natáhnutí tětivy, válečník najde dovednost s drtivými zbraněmi a mnoho dalších. Jsou zde také dovednosti pro všechny, jako obnova zdraví, nebo vylepšování věcí. Pokud budete rozebírat nepotřebné věci a budete mít dostatek materiálu, můžete si vylepšit aktuální vybavení.

Naleznete zde také něco ve stylu minihry a to tehdy když budete páčit zámky a budete někomu brát věci z kapes. A také možnost hraní na nástroje, nebo hrát kostky.

Čištění hrobky
Velká kapsa
Ve hře je docela velký výběr zbraní všeho druhu, od mečů po drtivé zbraně, luky, kouzelné hole atd. Každou chvíli najdete u obchodníků něco nového, silnějšího, lepšího a je jen na vás, zda vylepšíte stávající vybavení, nebo si seženete nové. Na druhou stranu, pokud se podíváme na oblečení, tak toho zde není zrovna na rozdávání. Co se předmětů týče tak je zde spousta různých věcí, knihy, lahvičky, rostliny nebo i jídlo. Je zde také možnost si tvořit vlastní lektvary z přísad co najdete nebo zakoupíte.

Jé, hrobka
Příroda, města a celkově prostředí je v celé hře udělána velmi příjemně. Potkáte vesničky u moře, nebo budete procházet bludištěm v hrobce. Venku pobíhají stáda antilop nebo nosorožci a spousty dalších zvířat. Grafika není přelomová, ale za to je udělána pěkně. Život ve městech je také zajímavě provedený, chodí v nich spousty lidí a stráží. Herní svět je velký, nabízí různá prostředí a kultury místních obyvatel. Takže hra nevypadá pořád stejně. Inteligence postav někdy není zrovna ta pravá, když vám obyvatelé zavazí a nehnou se z místa a akorát blbě řvou po strážích. Obdivuhodné jsou chvilky, kdy vás dva nepřátelé obestoupí jeden zepředu a druhý zezadu, to se pak střídají v ránách a můžete tak maximálně načíst hru.

Kochání se přírodou
Ozvučení hry také není nejhorší, zvuky a hudba bitvy jsou na svém místě a hodí se k akci, změna hudebního pozadí v různých místech také byla provedena dobře. Je super když nehraje stejně kdejaká jeskyně a dům ve městě. Rozhovory postav jsou nadabovány také docela slušně, až na hlavního hrdinu, ten mluví monotónně celou hru.

K ovládání bych dodal, že někdy může být velmi zajímavé, hrdinovo brždění po sprintu, animace padání, i když jdete po schodech. Někdy je opravdu zajímavé se trefit do dveří. Pokud jedete na koni, ovládáte ho myší a klávesami, musíte neustále mačkat pravé tlačítko a tím určujete rychlost.

Verdikt: Tato hra je udělaná docela dobře, je zde spousta úkolů, hezká příroda a ozvučení. Myslím, že každý fanoušek RPG žánru by si tuto hru měl vyzkoušet. Jsou zde jak normální věci, tak i detaily, které v jiných hrách nenajdete. Na druhou stranu, není to úplně ono, něco této hře chybí, ale co, na to musí přijít každý sám.

(+)Příroda, zvuky
(+)Hromady úkolů a věcí na čtení, doplňujícího hru
(+)Spousty předmětů a možnosti tvoření lahviček, vylepšení věcí