úterý 16. srpna 2011

Recenze - Homefront

THQ vydalo tuto hru s tím, že se snad uchytí na trhu hned vedle CoD. Střílečka s krapet odlišným námětem, než všechny klasiky co dnes vychází. Tak uvidíme, jak na tom jsme.

Přílet na místo určení

Příběh vede
Vše se odehrává okolo severokorejské invaze do Spojených Států Amerických. Hra vám ze začátku nabídne video, kde se dozvíte, jak v průběhu let Korea obsazovala kus světa, až se dostala do Ameriky. Hrajete za postavu amerického pilota, který se jednoho dne vzbudí a je násilně odveden do autobusu, aby byl přepraven do pracovního tábora. Můžete sledovat co se děje na ulicích, jak Korejci zvládají místní čistku. Každý nepotřebný je zastřelen, zbytek je odvezen do sběrných táborů. Ve hře spatříte také pár momentů, které vám naznačí, jak dobrý je příběh a jak je detailní.

Členové místního odboje vás ale naštěstí zachrání a tak se k nim s nadšením přidáte. Poté se již hra vesele hrne kupředu. Budete pomáhat odboji v jejich boji proti okupantům. Velkou nevýhodou je to, že vás hra stále tlačí kupředu. Nemáte čas si promluvit s postavami, nemáte moc času prohledávat okolí, nebo se prostě rozhlížet. Vaši spolubojovníci po vás budou neustále pokřikovat a tlačit vás dále v ději.
Hra jako taková nemá žádné extra prvky. Ocitnete se v misi se sniperem, budete mít jednu misi, kde budete dělat nenápadného, podíváte se do vrtulníku, nebo i hummera. V některých misích budete mít také přístup k obrněnému vozidlu Goliath, které ovládáte na dálku, a opravdu způsobí nepřátelům paseku. Volnost pohybu je zde docela omezena, hra vás nepustí nikam, kam nevede hlavní úkol, což je škoda.

Kolo se sniperem (kupodivu)
Akce je zde hromada
Zbraňový systém je ve hře docela slušný. V každém kole začnete s určitou zbraní, někdy zamrzí, že jste si našli něco suprového a oni vám to na další kolo vezmou, ale co už. Nepřátelé využívají různé zbraně, až je někdy zvláštní, kolik různých zbraní nosí jedna banda. Co je nedomyšlené, bude to, že vám hra nebrání sebrat tu samou zbraň, kterou držíte v ruce.

Ve hře se dají sbírat všude možně noviny, které vám ještě trochu blíže představí pozadí příběhu. Co se kde stalo, v jakém roce a co z toho vyplynulo. Všechno tam je, jenom se musíte pořádně dívat a hledat schované moudra.

Normální otevírání dveří
Po grafické stránce je na tom hra celkem bídně. Vypadá docela zastarale, i když je postavená na unreal enginu. Všeho si všimnete při hraní, kvalita textur a různé efekty, i při nejlepším nastavení, nedosahují ke svým konkurentům. Vaše postava se skládá také pouze ze zbraně a rukou, které ji drží. Pokud se chcete podívat, co máte na nohou, nemáte šanci. Také pokud šplháte třeba po žebříku, tak nejsou vidět ani ruce.

Inteligence postav a nepřátel je na slušné úrovni. Vaši kamarádi vám nebudou (většinou) překážet a budou vám přínosem v boji. Tak jako nepřátelé jsou vyčůraní a schovávají se, mění pozice a podobně.
Hra byla přeložena do češtiny, což je bonus pro nás, i když jsou titulky na dost podivném místě.

Verdikt: hra dokáže zaujmout originálním příběhem, nebo také silnými momenty. Grafika sice není nejlepší, ale neurazí. Inteligence postav je zde slušná a akce taky není zrovna málo. Co zamrzí je doba, kterou vám hra vydrží, jelikož je strašně krátká. Za to je zde slušný multiplayer, který vám vynahradí to, co chybí v singlu.

(+) Příběh
(+) Akce, zbraně
(-) Délka singleplayeru