neděle 14. srpna 2011

Recenze - Medal of Honor: Tier 1 Edition


EA DICE vytvořilo a EA vydala letos novou hru se jménem Medal of Honor - Tier 1 Edition. Tato řada her je tu s námi již 11 let a hlavní změnou nového dílu je to, že se již nebude bojovat za 2. Světové války, ale tvůrci se insporovali hrou Call of Duty: Modern Warfare a přešli do součastnosti a to do roku 2002, kde se bojuje v Afgánistánu.




EA prohlásilo, že využili služeb armádních poradců, aby nám mohli poskytnout velice solidní zážitek a také obrázek toho, jak to asi v Afgánistánu probíhá. Ale jak to tak bývá, když jsou cíle moc vysoko, ne vždy se k nim dostane.

Začátek mise, naše akční vstoupení
Dávná minulost omrzela, koukneme do přítomnosti
Téma druhé světové války, které bylo zvýrazněno v mnoha hrách, již bylo vyčerpáno a tvůrci MoH se pustili do vytváření hry, která stvární události ne-příliš vzdálené minulosti. Místo běžných vojáků z fronty se zde potkáme s elitními speciálními jednotkami Tier 1 a Rangers. Již to nebude takový obrázek běžících lidí někam něco dobít. Zde hrajete ve skupině, která má i s Vámi celkem čtyři členy. Dostanete se do kůže celkem dvěma osobám a v průběhu hraní hry se budete dozvídat co se s nimi děje, až se nakonec obě skupiny potkají.

Normální pondělí
Hurá na talibánce
Taliban zde řádí a vy jste naskočili rovnou do akce, aby jste jim zabránili v tom co dělají. Hra začíná vcelku slušným podáním a to v autě, kde pozorujete okolí a posloucháte parťáky co vám říkají. Po chvilce kochání se městem, vám bude řečeno, že se talibánci stáhli a ve městě je klid, opak je však pravdou, budete přepadeni a hra se pomalu začne rozjíždět. Hra bohužel nemá jasný příběh, jako například v CoD. Tady je to udělané stylem, že každé kolo je o něčem jiném, někde se objevíte, dostanete úkol a spolu s někým to jdete vykonat. Ne v každém kole jste všichni čtyři, někdy jste jenom dva. Třeba v kole, kdy jste se museli vplížit do nepřátelské základny, kde jste přilepili zamšřovací zařízení na jejich nákladní auta.

Většina misí má něco do sebe a jsou jedinečné. Jednou se dostanete do města, kde musíte zachránit rukojmí. Jindy zase jezdíte na čtyřkolkách, aby jste napíchli nákladní auta a poté sniperem sestřelili pár nepřátel. Je zde taky zajímavě provedené kolo, kde jste pilotem vrtulníku a máte za úkol zničit pár míst s minomety. Jednou se s vámi dokonce zřítí letadlo. Každá mise má něco do sebe a je zajímavě propracovaná, ale strašně velkou nevýhodou je to, že hra se dá dohrát do pěti hodin na střední obtížnost a to je pro dnešní střílečky opravdu málo. Co možná taky zamrzí může být to, že hra má nastavené mise tak, že jdete po jedné „lince“ a nejde z ní uhnout, spolubojovníci na vás dokonce počkají, když budete pomalejší. Pěkné a zajímavé také je to, že za každou misí je video, které vás zasvětí do děje a na začátku kažého kola, video z pohledu první osoby, něco se děje, ale nemůžete zasahovat.

Střelba na pohyblivé cíle, chudáci
Výzbroj a pár terčů
Co se zbraní týče, tak zde se EA moc nevytáhla. Je jich zde opravdu jen pár a pokud nechcete, tak nemá smysl cokoliv zbírat. A k tomu je jediný důvod a to je munice. Vaši parťáci mají možnost vám dát náboje, takže jak vyprázdníte všechny zásobníky, řeknete jim a máte znovu plné kapsy a můžete řádit dál. Nadruhou stranu pokud někde seberete třeba AK-47, tak můžete mít potíže, protože nábojů je po zemi málo a parťáci vám do jiných zbraní, než ty se kterými jste začali nic nedají. Co se taky moc nepovedlo může být udělání typu zbraní. Můžete nalézt například sniper na 10 nábojů a o chvilku později úplně ten samý, akorát na 11 nábojů a co hra neudělá, nechá vás nosit oba pokud budete chtít. 

Takže můžete nosit dvě naprosto totožné zbraně, až na malou výjimku a takto to funguje u více zbraní.Elfekt střelby není moc kvalitní, protože ne ze všech zbraní vylétají kulky a také pokud máte zbraň s pásem munice, tak i když se dostanete na poslední náboj, pořád je vidět celý pás a po vystřelení posledního náboje to celé zmizí a přebíjí se. Dále co by stálo za zmíňku je to, že nosíte dvě zbraně vašeho výběru a k tomu pistoli a nůž. Co ale tvůrci hodně nedomysleli je to, že máte nekonečno munice do pistole a to i na nejtěžší obtížnost. Nemluvě o tom, že pokud si vlezete za zabudovanou zbraň, ať je to rotační kulomet, nebo něco menšího, tak máte také nekonečno munice a nemusíte ani přebíjet. Co se týče granátů, tak ty jsou všeobecně skoro na nic, stačí jen vykouknout najít pár hlav a je po boji, na co čekat na exploze, které stejně nejsou nic moc.

Co se protivníků týče, tak těch je všude jak maku. Za každým rohem na vás vyběhne skupinka talibanců, které musíte postřílet. EA chtěla dělat slušnou hru znázorňující realitu? Asi to chtěli provézt u jiné hry, protože tady můžete po nepřátelých šlapat. Férový boj čtyřech vojáků proti stovce. Například, když musíte bránit budovu proti hordám nepřátel, tak talibanci vybíhají z jednoho směru a nikoho nezajímá, že v jedné vteřině jste sami a ve druhé jste tam s dalšími asi třiceti zakuklenci. Kdyby to bylo ve městě, tak se dá pochopit, že mají někde základnu, ale tohle bylo zrovna u hor, kde to není tak moc čekat. Další třešničkou může být to, že pokud někoho zastřelíte, tak ten dotyčný jakby vteřinu čekal, že umře. Všichni přítomní nepřátelé mají také vymezené místo, odkud laskavě vyběhnou.

Mise kde jsme byly sniperem
Jak to vypadá a jak mluví
Tato hra má docela povedenou grafickou stránku. Na top příčky to nejspíš nesahá, ale je to koukatelné. Prostředí je povedené a je to podloženo dokonce tím, že některé předměty jsou prostřelitelné, na některých místech i sestřelitelné, v jednom kole, kde se schováváte před střílnou, tak dokonce vidíte, že kamenná zeď za kterou se krčíte pomalu mizí pod přímou palbou nepřátel. Na druhou stranu, když střílíte do světla, na auto, do bedny a podobně a nic se nestane, můžete být zklamaní. Efekty s nočním viděním také nejsou k zahození, ikdyž byly využity jen velmi málo.  Efekt granátu jsem již zmínil, není moc povedený, v CoD vypadá lépe. Také když jste hodně zasažení, tak vám zčervená okraj obrazovky a může to zavazet, alespoň ale vidíte, že je zle a musíte se schovat. Efekt smrti byl pojmut zajímavě a to tak, že se chytnete, nebo jen spadnete, či se kouknete na ruku, je zde pár takových efektů vaší smrti.

Po zvukové stránce je hra udělaná slušně, zvuky zbraní i okolních aktivit, ať je to výbuch či řvoucí talibánec, jsou dobře podané. Hra je kvalitně nadabovaná a rozhovory jsou pestré.

Verdikt: Hra je celkem dobře podaná, jsou to kvalitní hodiny hraní, ikdyž jich není mnoho. Škoda že se EA jen nechytli tohoto tématu trochu více a neudělali hru detailnější, reálnější a delší. Pak by to bylo opravdu kvalitní hraní se vším všudy.

(+) Různorodost misí
(+) Dabing a grafika
(+) Moderní válka
(-) Výzbroj a výstroj
(-) Délka hry
7 // 10

Autor: Roman Schenk

Žádné komentáře:

Okomentovat