úterý 16. srpna 2011

Recenze - The Sims: Medieval

Je zde další simovská hra, ve které pro změnu budeme v období středověku. Je zde mírná změna od klasické série The Sims, ale sims bude vždycky sims, žádné velké změny nečekejme…

Království
Změna, příběh, možná…
Doposud všechny The sims hry vám dali vcelku volnou ruku ohledně toho co, kdy, kde a jak budete dělat. Zda umřete, nebo budete žít navždy, s kým budete mít děti, nebo zda je nechcete a podobně. V tomto díle je vše ale krapet jinak. Založíte si nějaké království, dosadíte svého krále na trůn a hurá začít hrát. Zde volnost mírně pokulhává, což je škoda. Hra je zaměřená na plnění různých úkolů, na které vám nabídne určité typy hrdinů. Za plnění těchto úkolů dostanete body, za které si postupně stavíte budovy do svého království. Za krále také můžete rozhodovat o okolních zemích. Zda je dobijete, nebo budete spojenci. Dále také vydáváte zákony a podobně.

Budovy fungují tak, že třeba v kovárně (překvapení) bude bydlet kovář, nebo v kostele bude farář, nebo třeba v hospodě sídlí bard. Těchto hrdinů je zde hrstka, to je škoda, ale na druhou stranu je každý jedinečný a má jiné povinnosti a dovednosti. Jak jsem již psal, volnost zde mírně odpadá, takže si zvolíte úkol, dostanete třeba barda a za toho můžete chvíli hrát, než dokončíte daný problém. Abyste se moc nestihli vyblbnout, tak vás hra ještě postihuje, pokud pomalu plníte úkoly. Krom plnění hlavního úkolu, musíte také plnit své povinnosti vůči království. Ty jsou pro každého hrdinu jiné. Kovář musí například někomu opravit zbroj, nebo zbraň. Někomu vyrobit předmět na zakázku, nebo jít sbírat suroviny na kovařinu.

Když už jsem u toho sbírání, tak po mapě se dají nalézt různé kameny a květiny, které se dají sbírat (těžit) a z nich potom vyrábět různé věci. Květiny využije třeba kouzelník na různé lahvičky, nerosty zase kovář na předměty. Bard kupříkladu sbírá inspiraci hleděním na nebe, nebo na blízké okolí a poté z inspirace poskládá hru, nebo báseň.

Poprava nějakého delikventa (na náš rozhaz :)
Simologie
Co se postav osobně týče, tak ty si (naštěstí) můžete upravit podle svého, nebo použít jednu ze dvou již předefinovaných. Každý hrdina má dvě dobré vlastnosti a jednu špatnou, postupem času se dá najít jedna legendární. To znamená, že váš simík má například rád dobrodružství a přináší mu radost, když ho pošlete do lesa něco prozkoumávat. U těch špatných vlastností už je to horší, když máte například vlastnost, že je simík žíznivý po krveprolití, tak je neustále nervózní a zhoršuje mu to náladu, proto ho musíte nechat se s někým poprat a podobně. Každý simík se postupně vylepšuje, od úrovně 1 až po 10 a za každou nově postoupenou úroveň, se mu něco zlepší. Kovář dělá lepší věci, bard umí nové písně a podobně. Pokud se někde zraníte, simík bude mít špatnou náladu celý den, nebo dokud nevyhledáte lékaře. Musíte si dávat také pozor, aby váš simík někde nezemřel, třeba v duelu, nebo pokud vás král pošle na popraviště a podobně.

Klášterní projev
Co je zajímavé, je to, že simíkům můžete dávat určité předměty. Králi například oblečete navíc brnění a dáte mu meč, případně jak postavíte hřiště, tak také pálku na zdejší hru. Bard také velice rád využije lepší loutnu čas od času, kovář si může vytvořit lepší kladivo pro práci, nebo kouzelníkovy udělat lepší kouzelnou hůl a podobně. Předmětů je zde docela slušný počet, takže budete moci vašeho hrdinu docela často přezbrojovat a vybavovat novými věcmi.

Co se týče starosti o simy, tak ty zde zmizely. Musíte jim hlídat jídlo a spaní. Nic víc. Co se jídla týče, tak můžete vařit polévku a to z mnoha různých ingrediencí. Využijete maso z divočáka, medvěda, ryby a pár dalších různých druhů. Zábavu asi v té době nikdo neznal, takže můžou pracovat neustále a vůbec jim to nevadí. Když je na záchod pošlete jednou za den, budou akorát spokojeni a taky to moc neřeší. A koupel? Jednou za týden bohatě postačí, přeci se nebudeme koupat, no ne? Socializace je zde taky asi jenom na doplnění, pokud máte některé úkoly, co se týče zeptání se někoho na něco, tak je ani nemusíte znát, stačí ho pozdravit, zeptat se jak se má a poté vám všechno poví.