neděle 14. srpna 2011

Recenze - Dungeons

Stýskalo se vám po hře Dungeon Keeper? Pokud ano, tak je zde velmi podobná gameska nazvaná jednoduše Dungeons. Posuďte sami, zda se hra v rukou  Realmforge povedla nebo nikoliv.

Jednoduchá chodba

Hurá do podzemí
Ocitáme se zde v kůži pána podzemí. Mocného vůdce. Ale osud je vždy vrtkavý a ne každý s vámi souhlasí, a tudíž nastane převrat. Stanete se skoro nikým a musíte si opět vybojovat svůj trůn. Ale nebojte, nejste na to sami. Pomáhá vám váš věrný rádce, krásy moc nezískal, ale rady má dobré. Také sem tam potkáte nemrtvého zombie vůdce, který po vás žádá různé šílené věci, které musíte plnit. Není to lehké, ale je silnější jak vy a musíte se chtě, nechtě podrobit.

Hra vás postupně provede přes řadu misí, ve kterých si budete postupně zvyšovat autoritu a kousek po kousku se dostanete blíž ke svému cíli. V každém kole budete mít pár hlavních úkolů a také hromadu vedlejších výzev. Cílem je samozřejmě splnit co nejvíce, jako vždy, jelikož dostanete pěkné odměny, které vám mohou, i nemusí, pomoci v dané misi.

Výběr mise
Kamarádi lidi
Většina hry se pohybuje kolem přilákání lidí do vašeho podzemí. Musíte s vládcem otevřít brány na povrch a „nenažraní“ hrdinové přijdou. Někteří mají chuť pouze najít peníze, které tam pro ně nastrčíte, a poté rychle mizí, jiní mají raději knihovnu. Každý víte, že bojovník má jiné choutky, než kdejaký kouzelník. A někteří jsou extra vybíravý, když vám přijde nějaký upravený bojovník a má chuť trochu na zlato a krapet boje, tak pak nevíte kam s ním dřív. Hrdinové jsou neovladatelní, chodí, jak se jim zlíbí a dělají si, co chtějí. Jediná věc jak s nimi trochu manipulovat je dělat vaše ozdoby po celém podzemí a oni půjdou od jednoho k druhému a obdivují jejich krásu, až dorazí tam, kam potřebujete. Zmíněné okrasné prvky vašeho podzemí fungují jak k lákání, tak také zvyšují vaši autoritu a sílu v dané oblasti. Stavebním materiálem zde je zlato a také duševní energii vašich nepřátel. Necháte je se vyřádit, poté je zabijete, hodíte do vězení a materiál bude po čase „vytěžen“. Také zde máte své srdce podzemí, které za žádnou cenu nesmí být zničeno, jinak vaše mise končí neúspěchem. A chtě, nechtě, jak to již bývá, jakmile lidští hrdinové najdou správnou cestu a ocitnou se poblíž, poběží jak šílení srdce zničit, nemluvě o jiných různých nástrahách zombie vůdce.

Jsou zde zastoupeny hodně prvky, jako je akce s hrdinou, jako vaší jedinou plně ovladatelnou jednotkou a dále strategie, když kopete chodby a místnosti v zemině. Máte také hromadu potvor, které vám pomáhají udržovat podzemí v pořádku, nosí peníze na hromady, kopou chodby, nosí mrtvoly a podobně, opravdoví kamarádi. Dále stavíte pentagramy pro různá monstra, která u nich postávají a chrání vaše místnosti a chodby před lidskými hrdiny, také vám zvětšují vaše území, které máte pod nadvládou.

Uprostřed jste vy
Třeba toto, nebo tamto…
Váš vládce podsvětí je opravdový hrdina se vším všudy. Za plnění úkolů a různé akce dostanete zkušenosti a vylepšíte si vlastnosti a dovednosti, jako v různých klasických RPG hrách. A kouzel je zde opravdu hromada na výběr. Máte tři různé stromy dovedností, po kterých se můžete vydat a být co nejlepší. Naučíte se různá pasivní, ale také aktivní kouzla, krom těch co máte již od začátku hry, jako například možnosti pohledu vlastníma očima hrdiny. Je zde také možnost sehnání magických svitků v každé misi a díky nim máte slušnou výhodu nad nepřáteli.

Po grafické stránce hra nevypadá špatně. Pohled se dá slušně oddálit a také přiblížit, podle potřeby zda hlídáte bitku, nebo celé okolí, v obou případech hra není špatná. Není to také žádný moderní výkřik, žádná super grafika pro nejnovější grafické karty to opravdu není, ale vypadá to velmi slušně.

Srdce jeskině
Co se umělé inteligence týče, tak ta se také vcelku povedla. Hrdinové chodí tam, kam mají, podle vašich požadavků, najdou své vytoužené místnosti, případně boje a dělají, po čem jejich srdce touží. Když už mají na mále odběhnou a doplní si životy, případně utíkají rovnou ven z podzemí.

Zvukově je hra na klasické úrovni. Hudba vás neobtěžuje, naopak zpříjemní vaše chvilky s touto hrou. Dabing se povedl, postavy opravdu zní dobře a mají celkem i srandovní komentáře čas od času, hlavně váš rádce.

Verdikt: Toto dílo je velmi podobné staré dobré Dungeon Keeper hře. Ale jsou zde odlišnosti, které některé fanoušky možná odradí, jiné přilákají. Hra má hezkou grafiku, dobré ozvučení a inteligentní hrdiny. Také slušný systém zlepšování vašeho vlastního hrdiny. Příběh je stará dobrá klasika a je zde i možnost volného stavění. Myslím, že si každý najde to své.

(+) Návrat k tomuto typu hry, takovýchto her moc není
(+) Pěkná grafika, ozvučení, UI
(+)Vývoj hlavního hrdiny