neděle 14. srpna 2011

Recenze - Majesty 2 + dodatky

Tato hra je strategií, ve které máte hromadu loajálních hrdinů, kteří ví sami nejlépe co a jak chtějí dělat a vy přitom nemáte úplnou kontrolu nad jejich činy. Hra nabízí skvělou příběhovou linii a vtipného rádce.

„Vitejte, Vaše výsosti“
Takto vás přivítá váš věrný rádce a to vícekrát. Celou hru jde s vámi a vypráví příběh a pozadí všech misí a úkolů. Chvílemi dokáže být i docela vtipný a popisuje i to co zrovna děláte, ku příkladu hraní šachů a pohyby figurek, při popisu nastávající mise.

Hra začíná v době, kdy starý král vyvolá démona, který ho zabije a začne se svou krutovládou. Váš věrný rádce vás vyhledá a požádá o pomoc a o nástup na trůn, pokud však zvítězíte. Musítě světu Ardenie ukázat, že jste ten pravý, takže musíte získat královské klenoty, které mimo jiné, mají speciální schopnosti. Zabití zlého draka draka, nebo zabití hrozivého nemrtvého jsou jen úlomky toho, co vás čeká, než se dostanete k samotnému démonu.

Postavené městečko
Infrastruktura je super a hrdinové všude pobíhají
Máte možnost stavět celkem slušný počet budov. Máte zde budovy pro hrdiny, jejich cechy, cech bojovníků, mágů nebo lučištníků a také pár dalších. Pak máte budovy, které se specializují na obchod a to je samozřejmě tržiště, kovárna nebo magický obchod, nesmí chybět ani hospoda. Tři obranné věže, aby mohli pozdržet postup nepřátel a k neposlední řadě chrámy zasvětcené bohům, kterých je ve hře šest.  A nakonec pár domků pro stavitele a také někdo musí platit daně, že? Vaše hlavní příjmy jsou z daní, chechy odevzdávají 50% kořisti hrdinů, domky a tržiště mají pevnou daň.

Samotných hrdinů můžete mít neomezené množství, ale každý cech může pojmout maximálně tři hrdiny. A každý nový cech stejného typu rapidně zvyšuje své náklady. Každý hrdina se může vybavit předměty jako jsou zbraň a brnění, dále nějaké lahvičky z tržnice a magického obchodu. Všechno berou dobrovolně a nelze jim to přikázat, pokud na to mají peníze, tak si to rádi koupí. Každý cech má pro své hrdiny také sadu kouzel, které se hrdinové učí za malý poplatek.

Krom stavby budov máte možnost motivovat vaše hrdiny a to tím, že vypíšete na něco odměnu. Odměnu na to, že někam dojdou a prozkoumají terén, nebo odměnu, že zničí doupě monster, budovy nepřátel, nebo nějakého jedince. Čím je větší vzdálenost, tím jsou vaši hrdinové ofrklejší a chtějí za to více peněz a dokud nepřiplatíte, tak se tam nikdo dobrovolně nevydá. Hrdinové sami o sobě zabíjí nepřátele, pokud jsou pod útokem, nebo někdy jen na potkání. Sami také prozkoumávají blízké okolí a zbírají truhly s poklady. Na konci každého kola, dostanete možnost si vybrat jednoho hrdinu, který se stane lordem. To znamená, že si ho budete moct najmout v budově pro lordy a taé to, že mu zůstanou úrovně a také celá výbava a máte možnost si ho najmout kdykoliv v každé misi. Jelikož je to ale takto výhodné, tak máte možnost mít tuto budovu pouze jednou a v ní můžete naverbovat pouze tři hrdiny. Ve hře je celkem 6 bohů a každý z nich má svůj typ chrámu. V každém můžete udělat dva hrdiny. Někteří bohové se ovšem nemají rádi, takže na to pozor.

Hlavní úkol zničit zrdcadla
Co se zbytku týče...
Grafika této hry není přelomová, nečekejte StarCraft 2 kvalitu, ale i přesto je příroda krásně provedená, voda nemá chybu, dokonce při stavbě padají stromy, pokud zavazí při budování. Každá postavička je hezky vytvořená a mění svůj vzhled při každém novém brnění nebo zbrani a také při postupu úrovněmi. Efekty kouzel a útoků jsou také udělány, že vypadají dobře.

Po zvukové stránce má hra svůj hezký nádech, hudba v pozadí je dobře poslouchatelná a hlasy postav jsou bravůrně namluveny, hlavně váš rádce má hlas na správném místě. Zvuky kouzel a blízkého okolí, nebo rozbíjejících se budov také není k zahození. Sem tam jsem ale zažil bug, kdy hlas někoho přehlušil hlas rádce a utekl mi tak text úkolu. Všechny úkoly se skládají z toho, že musíte někoho zabít, něco postavit a podobně. Po splnění se ozve „Budova byla dokončena“ a někdy, ne vždy, se stane, že se nespustí zvuková stopa k úkolu.

Inteligence hrdinů je dělána schválně tak, že si dělají co chtějí, chodí kam se jim líbí a kupují co uznají za vhodné, takže k tomuto není co dodat. Jen mě zaráží jejich chování při obraně města, pokud přijsou zároveň mosntra a lidští protivníci, tak přednost mají monstra a přitom lidští nepřátelé jsou mnohem nebezpečnější.

Majesty 2 : Kingmaker
Pro změnu mestečko
První dodatek do této hry nebyl zrovna přeplněný novinkami. Dostanete novou kampaň. Příběh se odehrává poté co se stanete králem. Ale bůh nákazy a ničení Grum-gog vám to nechce dovolit. Proto povolal gobliny, aby po mnoha letech vylezly ze svých doupat a začali plenit království. A kdo jiný než vy, by je zastavil?

Uvidíte hrstku nových budov, ve kterých žijí goblini. Samozřejmě také pár nepřátel a mapy, ve kterých se bude bojovat. Dokonce se k vám přidají nový mágové, ale nedostanete k nim přístup skrz klasickou budovu, ale jako úkol v jedné mapě. Vyvinete novou lahvičku a to protilátku na goblinní jed.

Majesty 2 : Boje o Ardenii (Battles of Ardenia)
Boj proti elementálům
Tento dodatek začíná chvíly poté, co jste zničily zlého boha Grum-goga. Království žije spokojeně v míru a nikde se nic závažného neděje. Ale to samozřejmě nikdy nevydrží věčně. Jeden černokněžník se nechá dobrovolně pokousat vlkodlakem a stane se tak mocným vůdcem vlkodlaků. Aby toho nebylo málo, tak ovládá většinu zvířecí říše, které následně kuje pikle proti vám. Takže musíte zničit hordy minotaurů, goblinů, vlkodlaků a daších nepřátel, až se nakonec dostanete k samotnému mágovi a zničíte ho. Poté může žít Arcanie zase v míru dál.

Co se novinek ve hře týče, tak přibilo pár map v kampani, nové hrdiny zde nepotkáte, nové nepřátele také ne.

Majesty 2 : Zvířecí království (Monster kingdom)
Takhle to dopadá, když někam vlítnete
Jak již bylo zmíněno, žádný klid nevydrží věčně. Vaši kněží se proti vám spiknou, nechají zloděje, aby vám ukradl královské klenoty a pomocí nich vyvolají ducha vašich předků, dobijí hrad a jenom vy a váš bystrý rádce stihnete včas uprchnout. Ale je zde jeden malý háček, jelikož již nejste králem, tak nemáte ani své věrné hrdiny. Takže váš rádce začne vyřizovat spojenectví se zvířaty a jinými bývalímy nepřátely. Nejdříve začnete u goblinů, spřátelíte si minotaury, kterým pomůžete dobýt zpátky území, o které jste je v minulém dodatku připravili. Také znovu oživíte nemrtvého, co jste ho předtím poslali zpátky do záhrobí. Musíte si dokonce znovu sehnat korunovační klenoty, které byly mezitím rozprodány různým národům. Pokud se vám vše podaří, tak nakonec opět získáte svůj trůn a budete opět králem Ardenie.

Novinek v tomto dodatku je více, než v tom předchozím. Přibude opět pár map v kampani. A co je důležité, tak to je to, že vám hra změní úplně všechny budovy na zvířecí a také už nemáte žádné lidské, trpasličí ani žádné podobné jednotky, ale pouze gobliny, minotaury, vlkodlaky a podobně. Změní se také výbava obchodů.

Verdikt: Tato hra je dobře provedená, má svoje mouchy a má svoje přednosti, co jiné hry nemají. Hezká grafika, dobrý dabing a skvělý příběh vás zaujmou. Hra se dá hrát po multiplayeru až pro 4 hráče.

(+) Velmi povedené prostředí, efekty, zvuky
(+) Zajímavé provedení vlastní vůle hrdinů