pondělí 15. srpna 2011

Recenze - Hydrophobia: Prophecy

Tato hra je dílem studia Dark Energy. Jde o hru, ve které byly hodně využity hrátky s vodou a vodním prostředím. Nechybí ani prvky akce a adventury.

Zabij se, zachraň svět
Hra se odehrává v roce 2051. Svět čelí problému přelidnění, a proto byla vytvořena loď s názvem Královna světa. Tato loď je velmi zajímavým technologickým řešením dané katastrofy. Nese různé zbohatlíky (společenství hojnosti), kteří si šťastně žijí, odděleni od okolního světa. Oproti těmto lidem stojí Malthusiané, kterým jde o to, aby vyhladili a ovládali co nejvíce lidí. Proto jsou přímo vysazeni proti těmto lidem, kteří si v klidu žijí na své lodi, bez problémů světa okolo nich. Ve dni desátého výročí lodi proto vpadnou na loď a začnou ji ovládat.

Hurá tomu zabránit
Hlavní hrdinkou je Kate. Bezpečnostní inženýrka, která se při oslavách nachází ve své kajutě. Když teroristé začnou útočit, loď začne nabírat vodu a Kate je nucena utíkat o život do vyšších pater. Pomůže ji s tím její přítel Scoot, který ji bude radit a pomáhat se vším možným, i když jen na dálku. Hra má opravdu solidní atmosféru a příběh.

Žbluňk
Jelikož jsme na lodi, tak asi většinu z vás již napadlo, co bude hlavním prvkem hry. Díky útoku teroristů je loď postupně potápěna a většina míst kam se dostanete, bude mokrá. Někdy potkáte pouze pár centimetrů vody, jinde můžete ustřelit kus zničeného plechu a do místnosti se dostane vody více. Voda je využita jako prvek zpestřující hraní. Také je to velký nepřítel v určitých místech, kde musíte rychle proplavat. Ale také vám může pomoci s nepřáteli, když do ní třeba pustíte elektřinu.

Autoři si s vodou velmi dobře pohráli, je pěkně provedená jak graficky, tak efektově. Voda se převaluje ze strany na stranu, jako by se loď nakláněla. Pokud někde otevřete například dveře, za kterými je vyšší hladina, začnou se dělat vlny a voda vás prostě smete s sebou a podobně.

Jedinou zbraní, kterou budete mít po ruce je sonická pistole. Pistole střílí sonické „náboje“ a je s nimi celkem těžké zabít nepřátele, kteří jsou mnohem lépe vyzbrojeni než vy. Proto je výhodné tuto zbraň využívat na prostředí a tím ničit nepřátele. V místech se totiž povalují výbušné barely, můžete také ustřelit kabel elektrického vedení a podobně. Ale aby hra nebyla jednotvárná, máme možnost najít další munici, která není zrovna v hojném počtu, ale je účinná. Normální munice, výbušná munice, nebo třeba elektrická jsou vám k dispozici. Sonické náboje sami o sobě slouží také k posouvání předmětů a omráčení nepřátel.

Budoucnost plná zajímavých věciček
Hrajeme v budoucnosti, taka co by tomu bylo, abychom nedostali nějakou tu hovadinku do kapsy. Máme zde zařízení známé jako MAVI (mobilní automatizovaný vizuální interface). Teroristi byly vychytralí a tudíž hackli všechno na lodi. To znamená, že na začátku vaše MAVI neumí lautr nic. Ale postupem času vám bude Scoot posílat nové programy. Teroristé mají také po lodi napsány neviditelným inkoustem po zdech nové kódy ke dveřím, které budete muset hledat. Nechybí zde také nabourávání do některých systémů pomocí frekvenčních vln a v neposlední řadě možnost ovládání blízkých kamer, díky kterým můžete otevírat dveře, nebo nakukovat na rozmístění nepřátel. Co také není k zahození, je to, že díky této věci vidíte kudy dál, dále vidíte co je za dveřmi a podobně.

V hlavním menu se dá také vypnout možnost zobrazování hlavního úkolu na obrazovce a poté si ho musíte ověřovat pomocí MAVI, pokud chcete mít hru více v žánru adventury a hledat všechno samy.
Hra nemá zrovna nejdelší dobu hraní. Ale nejspíše vás dokáže tento zážitek z různých možností zničení nepřátel, rozbití okolí, nebo hrátek s vodou, popohnat a zahrát si to znovu. Nechybí zde také hromada sběratelských předmětů a to dokumentů, zápisků a podobně a také pár sběratelských předmětů, například model lodi. Věci nacházíte náhodně, nemáte k nim žádné nápovědy, prostě se to někde válí. Ale oproti tomu se dají ve hře sbírat medaile, a to za postup v příběhu a splněné věci, jako všimnout si prvních rozbitých dveří a podobně, k těmto medailím máte sepsáno jak na to, takže máte už nějaký ten začátek.

A nakonec
Ve hře také získáváte body za úplně vše. Sebráním předmětů počínaje, zabití nepřátel a rozbíjení předmětů konče. Každá zajímavá kombo smrt, nebo nějaká fintička je odměněna. Tyto body se poté zapíší na konci kapitoly a můžete se porovnávat s ostatními hráči.

Po grafické stránce je hra velmi pěkně provedena. Je vidět, že hlavním cílem byla zdejší voda, ale i zbytek není k zahození. Osvícení je vcelku pěkné, efekty různých výbuchů a podobně také nejsou nejhorší. Za toto bych body určitě nesebral.

Po zvukové stránce je to klasická rovná cesta. Nic extra se zde nekoná, není důvod to zatracovat, ani povznášet. Prostě normálka.

Na samotný pohyb hlavní postavy si ale každý bude muset zvyknout, kdo hrál Laru Croft, Assassin’s Creed, nebo podobnou pobíhačku má výhodu, kdo avšak nikoliv, může být překvapen, ovládání je někdy zajímavé.

Verdikt: Tento díl je pouze upravená první hra s názvem Hydrophobia. Ve hře bylo upraveno prakticky úplně vše, proto je to děláno jako celá hra a nikoliv update. Ale sám za sebe vřele doporučuji vyzkoušet. Hrátky s vodou se opravdu povedly.

(+)Fyzika, voda
(+)Efekty
(+)Příběh