úterý 1. května 2012

Recenze - Darkness 2

Není nad povedené pokračování mafiánské hry, která je krapet přilepšená temnotou. A to z rukou Digital Extremes přišla tahle zajímavá akční hra. Tak hurá na ně, ať to stojí za to.

Jeden z mnoha rozhovorů

Postarší kabát, proč ne

Pro změnu jsme se z dnešních akčních her, které se hýbou v současnosti a ne-li v budoucnosti, přesunuli opět do minulosti. Nasadíte oblek, tvrďácký výraz a hurá zničit všechny, co mají problém. Hra Darkness změnila vývojáře, ale ke všem spekulacím to nebylo vůbec špatné řešení a hra vyšla vcelku solidně, není to úplně ono, ale o srandu nepřijdete.

Změna je život

Od jedničky uplynuly celé dva roky. Náš hlavní hrdina Jackie Estacado se stal hlavou rodiny Franchetti, stále truchlí nad ztrátou své milované, ale daří se mu udržovat temnotu na uzdě. Ale byla by to nuda, kdyby se něco nestalo, takže Bratrsto začne plánovat, jak se temnoty chopí a útočí na Jackieho, který se opět poddá temnotě. Jelikož temnota myslí sama za sebe, tak vymýšlí taktéž a protože se cítí v ohrožení, tak se snaží skrz vás zachránit a zničit Bratrstvo.

Boj v bordelu

Příběh je silný

Mnoho her má příběh jenom proto, abyste čistě neběhali a nestříleli. Ale zde je příběh opravdu zajímavý, napínavý a drží vaší pozornost. Pomalu se vyvíjí a ukazuje zajímavé zákoutí zdejšího světa, rodiny a vás samotného. Ale aby to nebylo úplně obyčejné, tak mezi jednotlivými misemi máte možnost si projít rodinné sídlo a popovídat si se všemi přítomnými. Je zde hromada mafiánů, vaše tetička a podobně. Všichni mají spoustu věcí na srdci. Tvůrci se opravdu snažili vymáčknout ze hry, co se dalo. Přeci jen je to takhle lepší, než bezhlavá vraždící hra, která nemá hlavu ani patu.

Všechny postavy mají svoji roli v rodině a bez nich by to nemohlo fungovat. Ať už je to váš rádce, nebo hlídač u dveří, každý postava má svůj kousek hry, kde se něco bude dít, ať už je to akce, nebo rozhovor. Je zde krásně vidět, jak to dobře funguje a že vy jste ten hlavní. Hra se vám snaží dostat pod kůži a dostat vás co nejblíže k dané situaci. Sám Jackie je dobrý chlap, který se postaví na správnou stranu, i když má v sobě temnotu a je schopný velkého zla.

Amusement park

Temnota

Už jsem to slovo párkrát zmínil ale co to je… Temnota vás ovládá, našeptává vám své šílené plány a pomáhá vám je uskutečnit. Máte k dispozici dvě „chapadla“, kterými trháte nepřátele, rvete jim srdce z těl, vrháte jimi na další nepřátele a podobně. Je toho víc, nevyzradím vše. Ale není to klasická střílečka. Máte sice možnost nosit dvě menší zbraně a jednu větší, ale s temnotou je víc srandy.

Je zde také systém vylepšování temnoty, získáváte body zabíjením a hledáním relikvií a utrácíte je za různé bonusy a schopnosti. Relikvie mají samy o sobě také své příběhy, které si můžete ve svém sídle vyslechnout. Když už se kolem toho tak motám, mohl bych zmínit, že ovládání temnoty může být zpočátku obtíženější, ne-li až pitomé, ale zvyknete si a postupně budete vymýšlet její všelijaké využití.

Máte také k dispozici velmi bláznivého pomocníka Darklinga, který vám pomáhá ničit nepřátele, jak jen to jde. Je to vcelku srandovní chlapík, stále má nějaké vtipné poznámky a rady. Nemluvě o tom jak se chová. Krásně zapadá do příběhu a vše oživuje.

Na hřbitově

Klasické koridory

Hra nemá skoro žádnou volnou ruku. Kromě občasných míst, kam si zaběhnete pro relikvie, se nedostanete nikam, kam nesmíte, nebo se tam nenachází část úkolu. Je to škoda, hra by měla mnoho možností, kam zajít a co provézt, případně nějaké vedlejší úkoly by nebyly od věci, ale s tím nic nenaděláme. Takže prostě běžíte relativně rovně a ničíte všechny, na které narazíte.

Nepřátelé mají vcelku nízkou inteligenci v určitých momentech, umí se sice schovávat a podobně, ale nic extra od nich nečekejte. Ale o to zde jde, mít hromadu nepřátel pro svou temnotu, všechny je zničit a jít dál.

Grafika hry je vcelku jedinečná v dnešní době (tedy asi kromě Borderlands), jelikož má komiksový nádech místo klasické grafiky. Hra mohla mít opravdu lepší provedení, textury nejsou nijak extra detailní a efekty jsou také nic moc. I když je to komiksové provedení, tak to mohlo vypadat mnohem lépe.

Temnota se snaží dávat rady
Kolem zvuku a dabingu na druhou stranu nemám moc co povídat, vše je vcelku skvělé a na svém místě. Postavy zní opravdu dobře. Nemluvě na hlavního hrdinu a temnotu. Hudba a zvuky jsou klasika, na tom není co kritizovat.

Je zde také možnost kooperativního hraní až pro čtyři hráče, kde se vám otevře vedlejší příběh k tomu hlavnímu. Takže z toho dokážete vydolovat pár dalších informací a zjistíte, co jak bylo.

Verdikt: Darkness2 je vcelku hezkou, zajímavou a akční hrou, který je na svém místě. Máte zde skvělý příběh, hromady akce a hrstku hodin, které zde můžete strávit. Kdo hrál první díl uvidí, že to není stejné, ale i tak je to solidní hra.

(+) Příběh
(+) Hodně akce
(+) Vtip, zpracování