sobota 13. října 2012

Recenze - Sleeping dogs

Sleeping dogs vyplul z rukou United Front. Je to akční hra, která je dělaná stylem GTA a podobných her tohoto typu. Je to zajímavé vyzkoušení tohoto žánru v Asii, místo všudypřítomné Ameriky. Zda dostaneme solidní příběh a hezkou akci, no na to se raději podíváme.

Rozhled z videa

Začneme rychle, žádné flákání!

Tato hra je na příběhové laťce mnohem vyvinutější, než kdejaké hry tohoto žánru. Není to čistě běhání z úkolu na úkol, téměř beze smyslu, ale je zde jeden velký a hutný příběh, který se postupně rozvíjí.
Jste v kůži policisty jménem Wei Shen, který dostane úkol infiltrovat se do Triádské rodiny a dostat nějaké důležité informace. Jelikož byl v mládí zapleten v těchto věcech, tak potká staré známé, kteří mu pomohou se prosadit. Není to jednoduché, ze začátku vám málokdo věří, ale postupem času se jim jistě dostanete pod kůži. Otázkou samozřejmě nastane i loajalita, ke které straně bude mít blíže. Nebudu zde rozepisovat celý příběh, ale pěkně si to vychutnejte sami.

Jeden z hrstky pouličních závodů
Hra je jakoby rozdvojená, dostáváte úkoly jak od policistů, tak i od svých kamarádů z triády. Podle toho jak pečlivě je budete plnit, dostanete odměny a postupně budete zvyšovat úroveň jak policie, tak triády a dostanete různé bonusy. Policejní strana vám například vylepší zacházení se zbraněmi, triády vám vylepší boj zblízka. Aby toho nebylo málo, máte možnost hledat po celém městě svatyně života a každých pět nalezených, dostanete bonus k celkovému zdraví. Nakonec ještě budete hledat sošky pro učitele bojových umění, který vám za odměnu ukáže nějaké triky pro boj zblízka. K tomu všemu se vám také vylepšuje, jak vás lidi znají, po vítězném závodu, pomoci lidem s úkoly a podobně se dostáváte do povědomí a dostáváte za odměnu různé bonusy.

Je zde i hrstka přestřelek v autech

Možností je hodně

Máte zde hromadu věcí na práci, člověk se zde nikdy nudit nebude. Jsou zde sázky na boje kohoutů, pouliční boje, nebo závody a v neposlední řadě gamblerská doupata. Líbilo se mi hlavně, jak je hra navržená. V GTA a podobných hrách šlo hodně o ježdění, střílení a to samé nekonečně hodin po sobě se skoro nulovou změnou. Zde se mise střídají, jednou někam jedete, jindy se někam musíte probojovat, nebo se jenom s někým bavíte. Každá mise je jedinečná a rozvíjí celkový příběh.

A když zrovna neplníte žádné hlavní mise, jsou tu úkoly pro osoby na chodníku, které nutně potřebují s něčím pomoct. Nebo se můžete jenom tak flákat a hledat kufry s penězi, případně hledat a hackovat kamery a poté označovat dealery drog.

Po velkém boji jste celý zakrvácení a je nutno se umýt

Převleč se, vypadáš hrozně!

Máte zde k dispozici čtyři místa, kde můžete složit hlavu. Pokud se při boji příliš zašpiníte od krve, můžete se zde také umýt. Pokud si na ulici od někoho koupíte nový předmět, kupříkladu novou postel, klimatizaci, papouška… tak se vám to zde hezky ukáže. Nakonec zde máte samozřejmě skříň, ve které budete mít veškeré oblečení, které si postupem času nakoupíte, nebo dostanete odměnou v úkolu, případně naleznete.  Hezké je, že většina oblečení dává bonusy ke zkušenostem k dané skupině, případně slevy při nákupu, nebo zalíbení u žen. Stačí si vybrat, co se zrovna nejvíc hodí.

Rozhlédni se, nebolí to… Většinou

Zdejší město není nijak extra veliké, je to průměrná mapa, kterou přejedete za pár minut dokola s trošku rychlejším autem. Lodí ani nemluvě. Ale je zde spousta krásných a zajímavých míst, na které se dostanete, ať už v rámci úkolů, nebo ve vašem putování za divy místního kraje. Naleznete veliké osvětlené budovy, ulice plné pokřikujících stánkařů, domky na vodě, nebo prostě čtvrť bohatých lidí.

Souboje za peníze proti menší přesile

Bojový systém

Je to zajímavé navržení, ale ve zdejším okolí se málokdy střílí. Skoro celou hru budete procházet pěstmi, případně nějakou zbraní na blízku. I když najdou se zde i místa, kde je pár osob s pistolemi a podobně, ale není to nijak častá záležitost.
Takže se celou hru učíte všelijaká komba, pohyby, učíte se jak vydržet rány a jak všechny zmlátit dříve, než oni zmlátí vás. Občas se naleznete ve férové rvačce jeden na patnáct a tam už se vyplatí využívat komba. Člověk si musí dávat pozor na vše, co se kolem v boji děje. Nepřátel je více typů a na každého je třeba trošku jiná taktika. Čistokrevné klikání myšítka jak o život, vás dostane tak leda do márnice, zde se bojuje i hlavou.

A co je lepšího po boji, než nanuk od místního prodejce? No asi jenom rybí polévka. Máte zde možnost koupit si hromadu různých jídel a pití a podle toho, co si koupíte, dostanete bonusy. Ať už bonus k útoku, nebo regeneraci zdraví, vždy se to hodí.

Shrnutí bude jako vždy

Grafika se drží na velmi dobré úrovni. Hra vypadá velice hezky, ať už venku, nebo v budově, není zde co vyčítat. Moc hezké jsou i efekty deště a různých výbuchů a podobných věcí. Pokud si hru zapnete na maximální detaily, určitě nebudete zklamaní.

Zvuky a dabing jsou také velmi dobře provedeny. Celkem jsem trpěl u některých rádiových stanic, ale proto jich zde máme takové množství, aby si každý našel svoje. Dabing jednotlivých postav byl opravdu skvělý, baví vás pozorovat videa a poslouchat každý rozhovor i mimo ně.

Inteligence postav je občas trošku pomalejší, i když bojujete proti přesile deseti a více nepřátel, nemáte problém na střední obtížnost vyváznout bez jediného zásahu.

Verdikt: Tato hra je opravdovým posunutím her typu GTA na další úroveň. Vzali to, co je zajímavé, vylepšili vším, co měli po ruce a vylepšené pustili mezi lidi. Skvělý příběh, úžasná atmosféra, spousta propracovaných věcí, jako jsou boje, domy, oblečení atd. Tato hra si zaslouží vaše vyzkoušení.

(+) Příběh
(+) Atmosféra
(+) Oblečení, jídlo, pití