neděle 5. srpna 2012

Recenze - Resident Evil: Operation Raccoon City


Kdo by v dnešní době neznal klasické zombie akční střílečky pod názvem Resident evil. Máme zde další díl a to z rukou Slant Six Games. Netváří se to úplně jako staré díly, ale uvidíte, třeba to nebude tak špatné.

 

 

 

Průchod městem, všude je hromada nepřátel.

Zombie už nejsou, jak bývaly…

Zdejší nápad, a to vyměnit klasickou akci jedné osoby, za akci skupiny, která se snaží vyčistit město od všeho, co se pohne, selhala. Nápad to není špatný, ale podání, jaké nám tvůrci předhodili jak psovi, už není tak hezké, jak to na první pohled vypadá. Jak se říká, všeho moc škodí…

Hra je myšlena směrem na kooperativní akci, trochu multiplayerového šílenství a do toho všeho nacpali bohužel kampaň, která už není tak dobrá, jak by měla být. Je to čistý průchod z místa na místo s tím, že máme nějaký pevně daný cíl, který se snaží tvarovat celý příběh. Hezké to je, to se nedá popřít, ale neplní to svůj účel, kterým je bavit lidi.

Jedno z mnoha videí, tohle je to důležité.

Logický příběh? Není potřeba…

Jak jsem se již zmínil, hra nás žene kupředu vcelku velkou rychlostí. Lokace mine lokaci a vy z toho nemáte žádný extra zážitek. Kam vejdete, tam je horda zombií, nebo živých nepřátel. Prostřílíte se a nic z toho dál. Hra do vás tlačí spousty informací o tom, co bylo a bude. Proč to děláte a tak podobně. Sem tam se objeví odkazy na věci, které bychom „mohli, nebo měli“ znát, abychom pochopili, co se nám snaží sdělit.

Také rozhovory, které slyšíte v průběhu celé hry, nestojí za řeč. Postavy nemají skoro žádnou osobnost, mají prázdné rozhovory a jenom se ženou za svým cílem a to je zničit vše, co se pokusí pohnout.

Váš tým (jedni z mnoha lidí na výběr)

Ber tři a vydej se kupředu

Vše je postavené na tom, že hrajete se třemi dalšími spolubojovníky, takže je dobré si sehnat živé lidi, jelikož zdejší inteligence je otřesná. Postavy pobíhají ve většině případů zmateně, střílí po všelijakých nepřátelích, jen ne po těch, kteří jsou nejnebezpečnější a spousty dalších věcí, které stěžují hru. Když už se v tom tak pohybuji, tak můžu zmínit, že inteligence je všeobecně strašná.

Nepřátelé mají tendenci prioritně zabíjet vás, místo spolubojovníků a i když po nich náhodou začnou útočit, tak vaši parťáci mnohdy bez potíží naběhnou do davu zombií a jsou po smrti. Za předpokladu, že mezitím nestihnou naběhnout do nějaké pasti. Proč ne, že…

Další akce

Chaos pokračuje i dál

Většina moderních her obsahuje moderní prvky. Ať už je to krytí za překážky, úskoky do stran a podobné věci. Tak ve zdejší hře máme možnost krytí „ulehčenou“ tím, že se hrdina přilepuje automaticky ke všemu, co potká. Někdy se to hodí, jindy je to o ztrátu nervů. Na jednu stranu se krčíte automaticky, jindy je chyba hry, že se nepřikrčíte vůbec a kolem překážky vesele proběhnete přímo do náruče nepřátel. Je to jedna velká kapitola sama pro sebe.

Pohled na město

Horor? To neumíme…

Residenti měli vždycky něco do sebe, atmosféra byla k nezaplacení, ale zde je to opravdu bída. Hra je položena do temného prostředí, ale tím to končí. Jestli rozstřílíte třicet zombií venku, nebo vevnitř, pořád je atmosféra úplně stejná. Tato hra opravdu vypadá jako Call of Duty v rozbitém městě při zhasnutém světle…

Horor je jedna věc, ale survival horor je druhá. Zde přežívání není vůbec těžké, léčivých sprejů jsou hromady a náboje jsou na každém kroku. Máte zde relativně solidní zbraně, které si odemknete za sbírání bodů, i když tento systém je vcelku prapodivný, když už ve druhém kole jsem měl zbraň, co mi vydrží snad až do konce hry… Ale kdo jsme, abychom kritizovali.

Multiplayer nás skoro zachránil

Kampaň je jedna věc, ale když už zde máme tolik kooperace, proč to nevyužít i jinde. Na multiplayeru se dokážete zabavit více, než v misích, jelikož zde nejsou ty trapné umělé inteligence, aby nám brzdili akci. Zde se mlátí dvě skupiny lidí a do toho všeho se připojují monstra. Co víc si přát, no bylo by toho hodně… Ale máme zde solidní počet map a čtyři módy hraní. 

A když to shrnu

Po grafické stránce je hra celkem hezky provedená, občasné chybičky se dají přehlédnout. Dá se na co dívat a dokonce se dá i co zabíjet, někdy až moc. To jak hra vypadá, zde není takovým trnem v oku, jako to jak se hra chová.

Zvuky ani nebudu zmiňovat, rozhovory zde jsou, nic extra, ale jsou. Zombie mručí, vojáci křičí, pořád se něco děje. Ale nic moc zde není na pochvalu.

Inteligenci jsem vcelku pokryl výše a všichni víme, že stojí za prd, tak to už nebudu rozpitvávat.

Verdikt: Takže bych tuto hru shrnul tak, že je to celkem solidní akce, ale s kamarády a nejlépe na multiplayeru. Kampaň je celkem propadák, na jedno zahrání. Je škoda, že autoři nedokázali vyvézt tuhle hru více na světlo, jelikož nápad měli opravdu zajímavý.

(+) Hodně střelby
(+) Rozmanití nepřátelé
(+) Zajímavý typ kooperace
(-) Inteligence
(-) Slabý příběh
(-) Žádný horor

4,5 // 10

Autor: Roman Schenk

1 komentář:

  1. Jako každý Resident Evil, tak i tento mě potěšil. Možná nejsem úplně objektivní, protože zombie hry hraju často a rád, tak možná ty negativní věci až tak nevidím. Ale pro mě prostě super hra jako třeba i Dying Light.

    OdpovědětVymazat