Pro ty, které baví horrorové hry, které si libují temnou
atmosférou a hromadou zabíjení všeho, co přijde pod ruku, je zde tato hra.
Nicolas Games Intoxicate vytvořilo vcelku pohodovou střílečku, nebo mlátičku,
jak se to vezme, v podobném stylu jako Dead Space.
Klidný start |
Svět není, co býval
Klasické navržení situace, svět je v troskách díky
neustálé válce a tak se lidi schovali do „bunkrů“. Jsou všude možně
v podzemí a žijí tam společnosti lidí. Samozřejmě, že ne všichni, ale o
tom až jinde. Jaderná válka postihla svět, změnila ho a krapet vylepšila místní
obyvatelstvo na krásné mutanty. Takže se podíváte do jednoho takového místa,
kde žije určitý počet lidí ve velmi uspořádané společnosti, protkané hromadou
pravidel, kterou vede jeden uniformovaný chlapík.
Hrajete za psychiatra Alberta Tokaje, který se zapletl do
místních problémů, jelikož má konexe s vedením tohoto místa a holt musí
vše, jako správný hrdina vyřešit. Co by si svět počal bez takových lidí. Co
musím hře vytknout hned ze startu je to, že ať už hrajete za takto
„jednoduchou“ postavu, tak autorům trošku uletělo, že nemá problémy se
zabíjením, přežíváním a dokonce umí používat i střelné zbraně, štěstí, že
nehrajete za učitele… Hrdina prostě prožije asi osvícení, a když to situace
začne vyžadovat, tak začne zabíjet jak vojáky a lidi, tak i mutanty, kteří se
postupem času také začnou objevovat.
Zaklepeme |
Z ničeho nic…
Příběh začíná, když sedíte v baru a zjistíte, že jste
hledaná osoba a jde po vás ochranka. Takže prostě umlátíte prvního, co se
nachomýtne, dalšího pro změnu taky… Logika nade vše, místo snahy něco zjistit a
vyřešit, hned jdete násilnou cestou. Hra je poté strašně lineární, to poznáte
postupem času, danými úkoly a nutností něco splnit, ať se vám to líbí, nebo
nikoliv. Celý postup hrou je pečlivě vymyšlen tak, že je to až nezdravé. Hra
vás totiž nenechá vejít nikam, kde není nějaká část úkolu, nebo nutnost tím
místem projít, samozřejmě až na pár výjimek. Každopádně, příběh jako takový
není špatně provedení a stojí za dohrání. Potkáte i hrstku zajímavých momentů a
zvratů.
Hned ze startu jsem napsal, že hra je horrorová. Není to až
tak přesné popsání této hry, jelikož ke strachu bude mít většina z vás
velmi daleko. Všude máte hromadu tmy, občas nějakého hnusáka, ale strachu zde
moc není, škoda. Hra se dále tváří jako velmi akční, ale jak se již k tomu
dostávám, tak akce je zde také přiměřeně, ale nic velkého nečekejte.
Takhle to vypadá na povrchu |
PDA
Jako ve většině her, i zde musí fungovat nějaký typ rozhraní
s úkoly, informacemi a kravinami okolo. Zde máme PDA, které má hrdina
krásně na rameni, co by ne (podobnost s Dead Space je asi čistě náhodná).
Ale to co provedli autoři zde, je hotové peklo. V PDA je strašně malá
přehlednost, a když už najdete, co hledáte, tak je vcelku šíleným způsobem
provedeno vlastní čtení té dané věci.
Například je zde seznam předmětů, které
jste již našli a použili (páčidlo, kladivo, pistole atd.), ale pokud chcete
najít nějakou specifickou věc, abyste si porovnali něco s něčím, tak je to
provedeno velmi chaoticky, musíte scroolovat až po danou věc a ta se otevře,
nehledě, že porovnání můžete provézt tak maximálně v hlavě a hledání věcí
podle názvů, které vám nikdo neřekl, je také úžasné.
Dále je zde hackování dveří, které provádíte pomocí vašeho
PDA, ale jakožto puzzle je to vcelku fraška. Máte za úkol otáčet ozubenými
koly, až se dostanete do určité pozice, stručně řečeno náhodné mačkání WSDA a
je hotovo.
Jeden z bubáků |
Výbava, nepřátelé, oblasti
Zdejší vybavenost je vcelku srandovní. Budoucnost, moderní
bunkr… A přitom máte po ruce sekery, kladiva, srpy a různé jiné zbraně co se
vcelku těžko popisují. Kdo by to byl čekal, že se zde budou povalovat takové
krámy.
Souboje ve zdejší hře nejsou žádnou předností, je to bohužel
smutné, ale nabíhající monstra nejsou nijakou výzvou. Po čase mohou dokonce
více zavazet, než dělat hru akční. A k tomu zde máme to temné, ale
jednotvárné prostředí. Takže vcelku žádná sláva. Kolem nepřátel také není moc
co zmiňovat, není jich moc druhů, což je také škoda, ale nudit se úplně
nebudete. Potkáte pár typů lidských nepřátel a pár mutantů, co potřebujete víc…
Co se prostředí týče, tak se dostanete do spousty míst
podzemního bunkru, které se tváří pořád podobně a stejně a dále se také
kouknete i na povrch, kde uvidíte, jak náš ubohý svět dopadl. Není nad zničená
města, pro změnu od bláznivého bunkru.
"Minihra" s autíčkem |
No a jak to vypadá…
Hra je po grafické stránce na malé úrovni, nečekejte žádnou
převratnou grafiku, nebo nějaké přelomové efekty. Hra je hratelná, o tom není
pochyb, ale není to nic, co by stálo za sáhodlouhé povídání.
Kolem zvuků není také moc co řešit, někteří nepřátelé řvou,
jiní vydávají jiné zvuky, k tomu všelijaké kulisy a máme z toho
zajímavou hru. Dabing je také vcelku solidní.
AI nepřátel je vcelku slabé, nepřátelé vždy čistě vyběhnou a
také zemřou. Taktika se zde ve většině případů nekoná.
Verdikt: Tato hra určitě stojí za zkoušku, za jedno dohrání,
o tom není pochyb. Ale není to žádná pecka, která pohne světem. Má spousty
nedostatků a pár věcí co by šli vylepšit, nebo upravit, což je škoda, být tato
hra dotažená, stála by za to.
(+) Solidní nahození příběhu
(+) Horrorová akční hra
(-) Nepřehlednost PDA
(-) Málo nepřátel, neustále stejné boje
(-) Nebýt zde jednotlivých "misí", tak by vám vesele vydržela stejná zbraň celou hru...
5 // 10
Autor: Roman Schenk
Žádné komentáře:
Okomentovat