čtvrtek 8. března 2012

Recenze - Afterfall: Insanity


Pro ty, které baví horrorové hry, které si libují temnou atmosférou a hromadou zabíjení všeho, co přijde pod ruku, je zde tato hra. Nicolas Games Intoxicate vytvořilo vcelku pohodovou střílečku, nebo mlátičku, jak se to vezme, v podobném stylu jako Dead Space.




Klidný start
Svět není, co býval
Klasické navržení situace, svět je v troskách díky neustálé válce a tak se lidi schovali do „bunkrů“. Jsou všude možně v podzemí a žijí tam společnosti lidí. Samozřejmě, že ne všichni, ale o tom až jinde. Jaderná válka postihla svět, změnila ho a krapet vylepšila místní obyvatelstvo na krásné mutanty. Takže se podíváte do jednoho takového místa, kde žije určitý počet lidí ve velmi uspořádané společnosti, protkané hromadou pravidel, kterou vede jeden uniformovaný chlapík. 

Hrajete za psychiatra Alberta Tokaje, který se zapletl do místních problémů, jelikož má konexe s vedením tohoto místa a holt musí vše, jako správný hrdina vyřešit. Co by si svět počal bez takových lidí. Co musím hře vytknout hned ze startu je to, že ať už hrajete za takto „jednoduchou“ postavu, tak autorům trošku uletělo, že nemá problémy se zabíjením, přežíváním a dokonce umí používat i střelné zbraně, štěstí, že nehrajete za učitele… Hrdina prostě prožije asi osvícení, a když to situace začne vyžadovat, tak začne zabíjet jak vojáky a lidi, tak i mutanty, kteří se postupem času také začnou objevovat.

Zaklepeme
Z ničeho nic…
Příběh začíná, když sedíte v baru a zjistíte, že jste hledaná osoba a jde po vás ochranka. Takže prostě umlátíte prvního, co se nachomýtne, dalšího pro změnu taky… Logika nade vše, místo snahy něco zjistit a vyřešit, hned jdete násilnou cestou. Hra je poté strašně lineární, to poznáte postupem času, danými úkoly a nutností něco splnit, ať se vám to líbí, nebo nikoliv. Celý postup hrou je pečlivě vymyšlen tak, že je to až nezdravé. Hra vás totiž nenechá vejít nikam, kde není nějaká část úkolu, nebo nutnost tím místem projít, samozřejmě až na pár výjimek. Každopádně, příběh jako takový není špatně provedení a stojí za dohrání. Potkáte i hrstku zajímavých momentů a zvratů.

Hned ze startu jsem napsal, že hra je horrorová. Není to až tak přesné popsání této hry, jelikož ke strachu bude mít většina z vás velmi daleko. Všude máte hromadu tmy, občas nějakého hnusáka, ale strachu zde moc není, škoda. Hra se dále tváří jako velmi akční, ale jak se již k tomu dostávám, tak akce je zde také přiměřeně, ale nic velkého nečekejte.

Takhle to vypadá na povrchu
PDA
Jako ve většině her, i zde musí fungovat nějaký typ rozhraní s úkoly, informacemi a kravinami okolo. Zde máme PDA, které má hrdina krásně na rameni, co by ne (podobnost s Dead Space je asi čistě náhodná). Ale to co provedli autoři zde, je hotové peklo. V PDA je strašně malá přehlednost, a když už najdete, co hledáte, tak je vcelku šíleným způsobem provedeno vlastní čtení té dané věci. 

Například je zde seznam předmětů, které jste již našli a použili (páčidlo, kladivo, pistole atd.), ale pokud chcete najít nějakou specifickou věc, abyste si porovnali něco s něčím, tak je to provedeno velmi chaoticky, musíte scroolovat až po danou věc a ta se otevře, nehledě, že porovnání můžete provézt tak maximálně v hlavě a hledání věcí podle názvů, které vám nikdo neřekl, je také úžasné.

Dále je zde hackování dveří, které provádíte pomocí vašeho PDA, ale jakožto puzzle je to vcelku fraška. Máte za úkol otáčet ozubenými koly, až se dostanete do určité pozice, stručně řečeno náhodné mačkání WSDA a je hotovo.

Jeden z bubáků
Výbava, nepřátelé, oblasti
Zdejší vybavenost je vcelku srandovní. Budoucnost, moderní bunkr… A přitom máte po ruce sekery, kladiva, srpy a různé jiné zbraně co se vcelku těžko popisují. Kdo by to byl čekal, že se zde budou povalovat takové krámy.

Souboje ve zdejší hře nejsou žádnou předností, je to bohužel smutné, ale nabíhající monstra nejsou nijakou výzvou. Po čase mohou dokonce více zavazet, než dělat hru akční. A k tomu zde máme to temné, ale jednotvárné prostředí. Takže vcelku žádná sláva. Kolem nepřátel také není moc co zmiňovat, není jich moc druhů, což je také škoda, ale nudit se úplně nebudete. Potkáte pár typů lidských nepřátel a pár mutantů, co potřebujete víc…

Co se prostředí týče, tak se dostanete do spousty míst podzemního bunkru, které se tváří pořád podobně a stejně a dále se také kouknete i na povrch, kde uvidíte, jak náš ubohý svět dopadl. Není nad zničená města, pro změnu od bláznivého bunkru.

"Minihra" s autíčkem
No a jak to vypadá…
Hra je po grafické stránce na malé úrovni, nečekejte žádnou převratnou grafiku, nebo nějaké přelomové efekty. Hra je hratelná, o tom není pochyb, ale není to nic, co by stálo za sáhodlouhé povídání.

Kolem zvuků není také moc co řešit, někteří nepřátelé řvou, jiní vydávají jiné zvuky, k tomu všelijaké kulisy a máme z toho zajímavou hru. Dabing je také vcelku solidní.

AI nepřátel je vcelku slabé, nepřátelé vždy čistě vyběhnou a také zemřou. Taktika se zde ve většině případů nekoná.

Verdikt: Tato hra určitě stojí za zkoušku, za jedno dohrání, o tom není pochyb. Ale není to žádná pecka, která pohne světem. Má spousty nedostatků a pár věcí co by šli vylepšit, nebo upravit, což je škoda, být tato hra dotažená, stála by za to.

(+) Solidní nahození příběhu
(+) Horrorová akční hra
(-) Nepřehlednost PDA
(-) Málo nepřátel, neustále stejné boje
(-) Nebýt zde jednotlivých "misí", tak by vám vesele vydržela stejná zbraň celou hru...
5 // 10
Autor: Roman Schenk

Žádné komentáře:

Okomentovat