Eidos Montreal nám vytvořil hru, která má epický základ
hodně let zpátky. Nový díl nám chce ukázat, že dobrá hra může zůstat velmi
dobrou i po X letech spánku. Kdo zná staré díly zavzpomíná, kdo nezná tak bude
nadšen.
Nový Deus Ex má v sobě schovaných hrstku věcí,
okamžiků, které vás vrátí k prvnímu dílu. Ať je to číselný kód na dveřích,
nebo hudba v pozadí, jsou tu náznaky všude možně. Což je určitě jen
k dobru. O to více si budete
myslet, že jste jako doma a nejspíše hra nebude toliko zničena, jak to bývá u
jiných výtvorů, které prošli totální změnou nové doby.
Hrajete za Adama Jensena, zaměstnance Sarif Industries,
který je bývalý detektiv, na kterého je vzpomínáno jako na hrdinu. Přešel
k firemní bezpečnosti Sarifu, ale bezpečnost šla do háje, kdy byl proveden
brutální útok na Sarifovi laboratoře. Adam zkončí na operačním sále, proti své
vůly, ale bude vylepšen a dostane augmentace. Budoucnost lidstva je na tenkém
ledě a vy to budete řešit.
Neplíživá cesta |
Budoucnost, ale velmi povedená
Hráči co nefandí koridorovým hrám si zde přijdou na své.
Kvalitní příběh, spojený s možností splnit mise hromadou různých možností,
dle vašeho uvážení, je k nezaplacení. Konečně si můžeme vybrat, zda se
prostřílíme skrz, nebo zda to uděláme nenápadně. Podle toho jak si zvolíte
postup, budete muset vybírat i augmentace. Akční hráči si můžou vylepšit
přesnost, větší inventář a podobně. Zatímco ti spíše plazivý si vylepší
neviditelnost, vidění nepřátel skrz zeď a další. Je zde hodně různých možností
jak se zlepšit, aby vám to co nejvíce sedělo.
Autoři nám nabízí velmi dobrý, poutavý příběh, který je
pořád velmi kvalitní ať už se rozhodneme jakkoliv k daným situacím.
Možnosti zachránit rukojmí, propustit padoucha a hromady dalších jsou čistě na
vás. Podle toho jak se zachováte, co řeknete.
Místa na která se dostaneme mají svoji logiku. Ať už se
vydáme jakoukoliv cestou, vždy dojdeme k danému cíly, který hledáme.
Budete procházet jak město budoucnosti, tak i různé komplexy, kde vás budou
čekat různá nebezpečenství. Tyto místa jsou vcelku rozlehlá a velmi dobře
propracovaná až do detailů.
Okno s augmentacemi |
Výbavička
Máte možnost mít v inventáři určitý počet výbavy,
zbraní a munice. Těm z vás co budou preferovat plížení, je to vcelku
jedno, jelikož si moc akčních přestřelek neužijete. Pro všechny ostatní je to
klíčový aspekt. Pokud budete spíše akční typ, tak budete také hodně využívat
možnosti přilepit se ke zdi, nebo překážce, vykouknout a střílet. V tomto
momentu se přepíná pohled vlastních očí za rameno. Což je vcelku známá věc
poslední dobou.
Další možností jsou útoky tělo na tělo. Ty se zapínají na
povel v dosahu nepřítele a můžete jednou ranou omráčit, nebo i zabít
nepřátele. Každopádně musíte brát v potaz jaký hluk takové akce udělají,
zabíjení týpka bude samozřejmě hlučnější a někdo si vás může všimnout.
Vaše augmenty také vyžadují energii. Aktivní augmentace je
čerpají hodně a pak také všechny akce vyžadují trochu energie. Tato energie je
značena baterkami a musí se doplňovat místními zdroji, které se válejí všude
možně, případně se dají nakoupit. Až na poslední baterku, která se doplňuje
automaticky, abyste nikdy nezůstali uplně vyšťavení. Proto je třeba ve většině
situací pečlivě rozmýšlet, kdy co využít. Jedny z užitečnějších věcí může
být pole neviditelnosti, nebo zmíněné koukání skrz zdi. Ty čerpají energii
postupně. Ale všechny takovéto augmentace je třeba zpřístupnit.
A to buďto
koupením Praxis v omezeném množství a za slušné peníze. Nebo postupným
levelováním. Zkušenosti jsou za jakoukoliv vaši činnost, hackování, zabíjení,
nebo bonus pro plíživé hráče na konci mise a podobně.
Akční zabití pomocí augmentovaných paží |
Hračičky, hračičky
Hackování je zde velmi hezky provedeno. Můžete se nabourat
do e-mailů, bezpečnostních zámků nebo bezpečnostních serverů. To vše
s pomocí síťové mapy, kde se připojujete k určitým uzlům. Ale aby vše
nebylo moc jednoduché, tak vám zde funguje i bezpečnostní systém a vy musíte
být rychlejší než on.
Celkový svět Deus Ex má něco do sebe. Lidé platí za své sny
mít lepší životy s augmentací. Někteří mají lepší nohy, jiní ruku, nebo
obě. Další zrak. Vše je možné, pokud na to máte dostatek financí a vůle. Svět
je vcelku živým. Procházíte budovou s byty a můžete slyšet lidi, jak se
hádají, nebo i něco řeší. Případně rozhovory na ulicích. To vše dodá na příběhu
a pozadí celého světa. Jedni mají problémy s augmentacime, jiní jsou
spokojení, další jsou hodně proti a podobně.
Přebíjení po boji |
Takže pohoda
Po grafické stránce je hra velmi dobře provedená. Grafika je
skvělá, chybek je minimum. Všechny lokace kam se dostanete jsou velmi detailně
provedeny a fyzika určitých věcí také akorát přidává na zážitku. Videa ve hře
jsou také skvělá, žádné komixové hovadiny jak u některých jiných her.
Zvuk a hudba je opravdu také skvěle provedena, dabing je
hodně dobrý, hlasy se na své postavy povedly. Efekty prostředí, zbraní a
podobně, jsou na svých místech a zní dobře.
AI je taky vcelku slušně udělaná. Nepřátele nepobíhají jak
prdlý. Jsou disciplinovaní a inteligentní. Pokud se začne střílet tak se kryjí,
pokud je klid tak plní své povinnosti. Vše je jak má.
Verdikt: Tato hra je opravdu dobře provedená. Hromada
možností, spolu s augmentem a různými zbraněmi nám dá akční hru. Možnosti
se plížit také nejsou h zahození. Hackingu a komunikace je zde také hromada.
Příběh je velmi povedený a atmosféra je skvělá. Prostě doporučuji když už nic,
tak vyzkoušet.
(+) Příběh, atmosféra
(+) Grafika, zvuky, AI
(+) Možnosti hraní
(+) Velká detailnost hry
(-) Není to typ hry pro každého
10 // 10
Autor: Roman Schenk
S tím typem hry jsem opačného názoru, každý si tam vybere sám, jak tu hru hrát. Kill'em all, stealth, nebo hacking, je to jen na tobě. Osobně jsem tu hru nejdřív úplně vynechal s tím, že to "není pro mě", ale včera jsem ji dohrál podruhé :-D
OdpovědětVymazatJá to taky hrál stylem, že je vystřílím, ale po čase mě to i tak přestalo bavit. Nejsem typ co by se někde plížil. Ale opravdu to není hra pro každého, když už nic, tak každý hráč musí využívat mozek, což ostatní hry typu CoD nepotřebují. A jak koukám co teď vychází, tak jsou to samé koridorové ptákoviny s cílem: "zabij všechny, příběh nepotřebujem."
OdpovědětVymazat